Nyaral a család: 5 érv, a babákkal való nyaralás mellett

2017. május 22. 16:11 - Bolvária Blog

omis_panorama.jpgAmikor a nyaralásra gondolunk, akkor a kikapcsolódás, a gyönyörű helyek, jó kaják jutnak az eszünkbe. Végre 1-2 hét, a “semmittevés” földi paradicsomában.
Amikor azonban, gyermekáldás csöppen a szerelmes pár életébe, hirtelen teljesen új értelmezést nyer a nyaralás fogalma. Legtöbbször azt, hogy inkább otthon maradunk. Ismerve, hogy egy szimpla játszóterezéshez bekészítjük a fél lakást, egy hirtelen kitörő ufó inváziót is bekalkulálva, lélekben felkészülve, hogyha esetleg tikkasztó hőség, vagy hirtelen fagy köszöntene be településünkre, és eljátszunk a gondolattal, hogy akár 1-2 napig nem is tudunk hazajutni – igen, így néz ki kb egy pelenkázó táska tartalma, és egy Anya agytekervénye: egyszerűen mindenre felkészülve.
Mindennek tetejében szokták mondani, hogy: “A gyereknevelés olyan, mint egy séta a parkban, pontosabban a Jurassic parkban”… Hát igen, ilyen esélyeket latolgatva nem csodálkozom, ha nemsokaknak van kedve elmenni egy nyaralásra – mikor szimplán, egy buszra való felszállással, turista látványossággá avanzsálódik, egy gyerekekkel megjelenő Édesanya.

Amikor először mentünk nyaralni, a nagyobbik lányunk 6 hónapos volt. Mivel korábban sokaktól hallotuk, hogy mennyire fárasztó, és borzasztó a nyaralás kisgyerekkel, és különbenis milyen felelőtlen, aki ilyen kiskorban viszi a gyereket a városhatáron túlra, megbeszéltük a férjemmel, hogy csak a szüleinknek mondjuk el, hogy mi pont erre a cirkuszi mutatványra készülünk.

Bevállaltuk a bevállalhatatlant, jelentjük tűléltük, és azóta mégegyszer hasonló kalandokban volt részünk. Mivel igazán jól sikerült, és fontosnak tartjuk a közös családi nyaralást, álljon itt 6 érv, hogy miért is jó belevágni ebbe a Bear Grylls féle Mission Survive-ba.

1.érv, más országokban is élnek gyerkek
Igen, bármennyire is meglepő, máshol is születnek, és élnek gyerekek, ami azt jelenti, hogy habár a magyar ugar egy csodálatosan biztonságos hely, mégis kimerészkedhetünk, mert gyermekünkre nem hiszem, hogy ádáz ellenség csapna le a határon való átkeléskor.
Azonban, szerintem kevés kétségbeejtőbb helyzet van, mint egy idegen országban, idegen nyelven, az éjszaka közepén gyógyszertárat keresni, éppen ezért én néhány alap dolgot, mindenképpen bekészítek minden utazásra.
Ilyen például a: fertőtlenítő, sebtapasz, kálcium, lázcsillapító, hányás-hasmenés esetén probiotikum, naptej … Ezek mellett plusz étel, és ital, ha mondjuk időzni kéne az autópályán, vagy eltévednénk valahol.

2.érv, gondolkozzunk előre
Ha sikerül mindent úgy megszerveznünk, kigondolnunk, hogy mindenki igényeihez igazodunk, akkor nem lehet nagy gond. Számít ez a helyszín, és az utazás módjának kiválasztásában és a programok összeszerkesztésében.
Mi, mindkét családi nyaralásunkat autós távolságba lőttük be (700-800km-es távolságba). Ez olcsóbb volt, mint a repülő, és számomra megnyugtató volt, hogyha bármi gond lenne, akkor bármikor haza lehet jönni, semmihez nem kell igazodnunk.
Fontos szempont volt a helyszín kiválasztása. Egyik alkalommal Horvátországba, másik alkalommal pedig Olaszországba mentünk. Mindkét országban úgy választottuk ki a helyszínt, hogy lassan mélyülő, viszonlag homokos partot kerestünk, ahol valamennyivel gyorsabban melegszik fel a víz, és lehetőség van apart szélén játszani, szaladgálni. Illetve, ha a bébik beljebb sétálnak, akkor nem süllyednek el hirtelen.
Habár, mi nem vagyunk nagy múzeumi látogatók, a városnézésre bármikor kaphatóak vagyunk. Az ilyesmit érdemes úgy beiktatni, hogy a gyerekeinknek is találjunk (ki) valami érdekeset közben. Nem jó, ha azon mérgelődünk, hogy miért nem bírnak megállni 3 percenként, 1-1 szobrot, vagy egy épületet megcsodálni. Éppen ezért, ha közbeékelünk, egy fagyizást, sütizést, aszfalton krétával rajzolást, egy kis “piknikezést”, játszóterezést, rövidebb hajótúrát, így valószínűleg számukra is elviselhetőbb lesz a városi séta. A hordozós pici babáknál a legkönnyebb, hiszen magunkra kötve azonnal elalszik a közelségüntől, és így szinte bárhova el tudunk menni nézelődni.

3.érv, ne izguljuk túl magunkat
A gyerekek, a szüleik jelenléte miatt érzik biztonságban, és jól magukat. Ami azt jelenti, hogyha ott vagyunk nekik Mi, van étel, ital, és nem fáznak, akkor már nem lehet nagy baj! A tenger, a homok, és a kagylók, rákok, halak csak plusz élvezeti források.
Mivel a férjemmel, mindketten nagyon szeretünk naphosszat a tengerparton lenni, ezért beszereztünk egy UV szűrős sátrat, és olyan babakocsit, aminek a kupolája szintén szűri az ultraibolya sugarakat. Reggeli után, lecuccolunk a partra, viszünk magunkkal friss gyümölcsöket, sok vizet, esetleg egy újságot. A gyerekekre feldobjuk a karúszókat, a naptejet, és a horgászkalapot, és már lehet is vidámkodni a parton.
Mi vagyunk olyan kényelmesek, hogy a napközbeni szunyára nem bontunk le, hanem egyszerűen betessékeljük a lányokat a sátor / babakocsi kombóba. Általában mindketten a nagy játékban úgy elfáradnak, hogy kb 2 órát szundítanak. Ez a két óra, pedig ilyenkor csak a miénk! Ilyenkor lehet beszélgetni, fürdeni, vagy napozni - persze a szülő műszak itt is 24 óra, ezért minimum a fél szemünk, és fülünk a lányokon van. Tudtátok, hogy a sós levegő, az egyik legegészségesebb? Rendkívül jó hatással van a légutakra, megbetégedésekre, panaszokra. Úgyhogy, egy szavuk sem lehet az aggodalmaskodó szülőknek, hiszen ezzel, hogy napközben a parton a alszanak a gyerekek, nagyon jó dolgot teszünk velük.
Tipp: nem kell rohangálni a bébiételt mikrózni! 20 perc a forró homokban, és a babakaja már fogyaszható is!
A lazaság mellett még egy érv: nagyon régóta szerettük volna kipróbálni a lakókocsizást, ezért ahelyett, hogy puccos szállodákat néztünk volna, költséghatékony módszernél maradunk tavaly: lakókocsis kempingben szálltunk meg. A gyerkeknek kell ennél több?! Ennyi kaland egyhelyen!

4.érv, legyünk egy kicsit önzőek
A gyönyörű környezet, a meleg levegő, a tengerpart a szülők számára is fantasztikus élmény. Úgyhogy legyünk egy kicsit önzőek, és ha nem is a gyerkek miatt, de magunk miatt utazzunk el! Sokan mondják, hogy a gyerekekkel való nyaralás egyáltalán nem pihentető, de a gyerekek nélüli nyaralások alkalmával - valljuk be őszintén - sem a szobában alszunk. Jövünk – megyünk, fürdünk, napozunk, későn fekszünk (elképzelhető, hogy végre későn is kelünk).
A közös családi nyaralás, sokkal inkább egy kiakapcsolódás, mint pihenés, amit ha sikerül jól megszerveznünk, tényleg fantasztikus élményt jelent mindannyiunknak. Ráadásul a kikapcsolódás sokszor legalább annyira regenerál, mint ha ténylegesen aludnánk, pihennénk.

5.érv, a közös élmények összekovácsolnak
Valószínűleg nem fognak emlékezni a gyerekeink, hogy már félévesen az Adriába csapatták (habár lehet felfrissíti az emlékeiket, a körülbelül 3500 kép, ami készült). Viszont a közös élmények még jobban összehoznak bennünket! Ez igaz a nyaralásra is, hiszen a sok-sok újdonság, felfedeznivaló, amikre együtt csodálkozunk rá feledhetetlen élményeket nyújtanak. Ha nem is az emlékeiből rángatja elő, majd 16 évesen, de én teljes mértékben hiszem, hogy a személyiségükbe beivódik. Nem beszélve arról, hogy a sós víz, a lágy homok, a csillogó kagylók olyan nem mindennapi élményeket nyújtanak számukra, amik hatással vannak a megtapasztalásukra, és az érzékszerveiket is fejlesztik.

Egy szó, mint száz, nem igaz, hogy nem lehet babákkal nyaralni. Az sem igaz, hogy rémes, és szörnyen fárasztó lenne! Ha okosan gondolkozunk, nem feszkózunk állandóan mi magunk sem, akkor a gyerekek megérzik a nyugalmat, lazaságot, és jókedélyűek lesznek!
Hihetetlen, visszahozhatatlan pozitív élményeket nyújt, amit ha kihagynánk, lehet évekkel később, de biztosan megbánnánk.