Őszi tervek

2018. szeptember 25. 14:30 - Bolvária Blog

photo-1477511515466-ffc0a97dca35.jpg(kép forrása: https://unsplash.com/photos/HwZQGB-ZjG4)

Minden évszak elején szoktam készíteni egy ötletelő-tervet, hogy miket is lehetne csinálni az adott évszakban. Vannak évről-évre megmaradó “szokásaink” (mint például az avarban ugrálás, és forró csoki kortyolgatás), és vannak amik újonnan érkező ötletek.
Az ősszel kapcsolatos érzelmeimben, magam sem vagyok szász százalékig biztos. Ugyanis egyfelől nagyon szeretem, másfelől nagyon nem. Szeretem a pulcsis hőmérsékletét, a fáradt napsütést, a gyönyörű színeit!
Nekem az egyik lételemem, hogy lehessek szabad levegőn mindennap, úgyhogy amikor egymás után napokig szürke, és borongós, szeles az idő, azt nagyon nem kedvelem.
Ezért szeretem az inspirációs listáimat elkészíteni, mert ötleteket ad szürke időben, és bele kukkanthatunk akkor is, amikor jó az idő, de a környező játszótereket már nagyon unjuk.

Ha az otthoni programokat nézzük, akkor a klasszikus játékokon felül (mint a babázás, legózás stb), egyre többet szoktunk társasjátékozni, kártyázni, memóriajátékozni. Ezt főleg a legnagyobb lányunk élvezi, mert neki alakul már úgy, az önfegyelme, hogy megértse a játékot, és ne omoljon össze teljesen, ha nem ő nyer :D.
Nagy szerepet kap nálunk ilyenkor a sütés is, és azt hiszem idén kipróbljuk a közös pizza készítést. Korábban sütöttünk smarties-os cookiest, amit a színes golyók felpakolása, számolgatása miatt nagyon élvezetünk. Az almáspite szinte kötelező jellegű – habár jobban örülnék, ha az almareszelést átvenné már tőlem valaki.
Nagyon szeretünk kézműveskedni! Az igazat megvallva, én nem tartom magamat nagyon tehetségesnek ebben a műfajban, de a közös kézművességet nagyon élvezem. Mikor Lara még nagyon pici volt, célul tűztem ki, hogy az itthonlét ideje alatt amilyen kézműves technikát, ötletet csak tudok, megtanítok nekik. Így ragasztottunk már színespapírral, falevélel balerina szoknyát, vattakoronggal kisbárányokat… Festettünk már ecsettel, szivaccsal, az ujjunkkal, nyomdáztunk, és színezett homokkal is készítettünk homokfestést. A levél lenyomat készítés idén is soron lesz, illetve nyár óta ígérem a lányoknak a póló festést is. Most kaptam egy klassz tippet, egy barátnőmtől (köszi Panni!), hogy próbáljuk ki a textilfilcet. Úgyhogy szerintem ez lesz a tuti befutó, a textilfestéket megelőzve. Mindkét lánynak veszek egy-egy pólót, és azt fogjuk kidekorálni. A végeredményt, ha gondoljátok majd megosztom Veletek is.
photo-1531859901179-df82d06ef6db.jpg(kép forrása: https://unsplash.com/photos/3f34I3ZMPHI)

A kültéri programok között szerepel a gesztenye -, és levélgyűjtés, az avarban ugrálás.
Egy kisebb bicikli túra (ahol persze mindenki bicajozik csak én nem, mert valakinek a babakocsit is kell tolnia…). Most annyira megszerették a lányok a bicajozást, hogy a közelünkben lévő biciklis akadály pályára is ki fogom vinni őket, mert ott van miniknek való változat is.
Tervezem, hogy elmegyünk egy állatsimogatóba, és utána meg lehetne állni egy finom rétesezésre is.
Pokrócos, forrócsokis piknikezés is jó lenne (de ezt persze csak úgy, ha nem nagyon hideg a föld).
Ha nincs nagy szél, akkor szerintem tökéletes az idő egy jó kis szalonna sütésre, a nagymama kertjében. Ezt már nyáron terveztem, de nem szeretek 40 fokban, a tűz mellett üldögélni. Estére általában meg a lányok fáradtak ki teljesen. Egy őszi hétvége pont jó lehet erre.
Nagyon szeretjük a csepeli dunaparton lévő Kalóz játszóteret. Rengeteg játék van, nagyon klassz az egész játszó, és plusz bónusz, hogy a dunaparton helyezkedik el. Ha van időtök látogassatok el Ti is, nem fogjátok megbánni!
Emellé még a Gellérthegyi csúszdaparkot is beiktatjuk, ahol még sosem jártunk, mert több helyen olvastam, hogy nyáron nem is érdemes, mert hamar felforrósodnak a csúszdák.
Nagy szélben lehet papírsárkányt eregetni – ezt mi nyáron már kipróbáltuk. Vagy buborékfújó versenyt játszani – kinek megy messzebb / magasabbra a buborékja?
Rossz idő esetén be lehet iktatni 1-1 különlegesebb játszóházat is. Nekünk ilyen a récsei centerben, a kölyökvadon. Igazi különlegessége, hogy bizonyos időközönként vannak előadások hüllőkről, és kisebb emlősökről - amik ott vannak a helyszínen, meg lehet nézni, simogatni őket.
Szívesen elmennék színházba is, a musicaleket nagyon szeretem. Szerintem a legidősebb lányunkkal már el is tudnánk menni, mert úgy látom ő is szereti az ilyesmit. Hogyha mégsem tudnánk összehozni a dolgot, akkor biztosan belenézek majd a budapesti bábszínház előadásainak kínálatába.

Arra is gondoltam, hogy megvásárolom a Mesélő Budapest című könyvet, és néhány alkalommal lehetne csinálni egy kisebb városnéző túrát, akár bkv hajókázással is egybekötve.
meselo-budapest-1-470x599.jpgEgyenlőre ezek a terveim, de nagyon szívesen megosztom Veletek, ha még találkozom olyan programlehetőséggel, vagy ötlettel ami megtetszik.

Ti mit szerettek ősszel csinálni? Nektek vannak már terveitek?

 

komment
süti beállítások módosítása